Job 9 van 13


Report this listing

Solliciteren



Procesanalist


Functie

De pilaar voor progressie? Dat ben jij! Jij geeft onze digitale toekomst vorm en optimaliseert werkprocessen. Heb jij de kracht om medewerkers en diensten klaar te stomen voor verandering? Als procesanalist ben jij dé persoon die aan de wieg staat van procesoptimalisatie bij de provincie Vlaams-Brabant!

In het kort:

  • Wat? Voltijds contract van onbepaalde duur
  • Voorwaarden? Masterdiploma of twee jaar beroepservaring
  • Waar? Provinciehuis Leuven bij de dienst informatie & technologie
  • Solliciteer ten laatste 1 april 2024

Wat houdt de job in?

Als procesanalist ben je de sleutelfiguur binnen het team projectbeheer van de dienst I&T en werk je mee aan de innovatie van werkprocessen binnen het provinciebestuur Vlaams-Brabant. In een notendop :

  • Je brengt werkprocessen in kaart en vertrekt hiervoor vanuit een concrete behoefte vanuit een dienst binnen het provinciebestuur. Daarbij heb je oog voor alles wat al goed gaat, voor alle mogelijkheden tot verbetering en ga je op zoek naar de beste (digitale) oplossing .
  • Je waarborgt helderheid over de noodzaak van een nieuwe aanpak en zorgt ervoor dat veranderingen voor iedereen begrijpelijk, comfortabel en acceptabel zijn. Je waakt er steeds over dat de nieuwe aanpak niet té veraf ligt van huidige werkprocessen.
  • Je bouwt een breed draagvlak voor deze veranderingen. Je inspireert en betrekt iedereen bij de transitie.
  • Je werkt nauw samen met de projectleiders binnen de eigen dienst. Je ondersteunt hen ook bij hun projecten. Daarbij heb jij specifiek aandacht voor de procesoptimalisatie die voorafgaat aan elke digitalisering of automatisering van een werkproces.

Jouw profiel

Jouw kernkwaliteiten:

  • Je bent voldoende kritisch en assertief om nieuwe wegen in te slaan.
  • Je bent toegankelijk en legt van nature makkelijk contact.
  • Vanuit je expertise stel je huidige werkprocessen in vraag en stel je alternatieve pistes voor. Je schat daarbij de impact op alle betrokkenen goed in.
  • Je bent analytisch en in staat tot scherpe reflectie . Je geeft dan ook constructieve feedback.
  • Je bent een verbinder . Je overtuigt door inhoud en aanpak . Een professionele discussie is dan ook geen probleem want jij weet hoe je de neuzen in dezelfde richting krijgt.

Benieuwd waar je concreet mee bezig kan zijn? Enkele voorbeelden van optimalisatieprocessen:

  • Beheer van haar wagenpark
  • Opvolging van verleende subsidies aan lokale besturen
  • Workflow voor het geven van advies in dossiers van derden
  • Mogelijkheden digitaal ondertekenen van documenten

Borrelen er nu al ideeën? Of heb je nog vragen over het takenpakket, het team of een andere inhoudelijke vraag? Contacteer de leidinggevende onderaan de vacaturetekst.

Wat verwachten we van jou?

  • Je hebt een masterdiploma of een gelijkgesteld diploma (of bent deze aan het behalen).
  • OF je hebt minstens 2 jaar aantoonbare beroepservaring waarin verandermanagement en een analytisch vermogen een belangrijke rol speelden én slaag je ook in een niveautest.

Hoe verloopt jouw selectieproces?

  1. Solliciteer ten laatste 1 april 2024 via de sollicitatieknop. Laad zeker je cv en je hoogst behaalde diploma op in het Nederlands .
    • Heb je een anderstalig of buitenlands diploma? Neem dan een kijkje op onze FAQ.
    • Ondervind je problemen of ontving je geen bevestigingsmail onmiddellijk na je sollicitatie? Neem dan contact op met Sharon Vanhaelen, medewerker werving en selectie via vacatures@vlaamsbrabant.be of via 016 26 77 34.
  2. Vóór de start van de selectieproeven controleren we of je voldoet aan de voorwaarden zoals omschreven in deze vacature. Heb je voldoende ervaring , maar geen masterdiploma op zak? Dan kan je na een succesvolle digitale niveautest alsnog deelnemen aan het verdere selectieproces.
  3. De selectie start met een screening van je cv en je motivatie voor de functie. Let op: bezorg je cv en motivatie in het Nederlands ! We beoordelen jouw cv op volgende criteria (dus zorg ervoor dat er voldoende info instaat):
    • Motivatie
    • Ervaring
    • Opleidingen en attesten
  4. Ben je geslaagd voor de cv-screening? Dan krijg je in jouw resultatenmail een uitnodiging voor het selectiegesprek dat plaatsvindt op woensdag 24 april 2024 in het provinciehuis (Provincieplein 1, 3010 Leuven). Dit onderdeel duurt ongeveer een uur.
  • Meewerken aan de testfase en oplevering van ontwikkelde toepassingen
    Documentatie opstellen
  • Functionele behoeften van de onderneming of de klant analyseren
    De technische eigenschappen van het product bepalen volgens het lastenboek
  • Domein: Databanken

Aanbod

In ruil krijg jij:

  • Voltijds contract van onbepaalde duur waarbij je start in salarisschaal A1a.
  • Opname in een contractuele en statutaire wervingsreserve (3 jaar geldig).
  • Bruto maandloon dat bij aanvang ligt tussen € 3.714,32 en € 5.779,72 . Liever meer details? Maak je eigen loonsimulatie op onze website (kies loonschaal A1a - dit is een knelpuntberoep).
  • 9 extra's die jij krijgt als nieuwe collega.
  • Fijne werkplek in het provinciehuis, Provincieplein 1, 3010 Leuven bij de dienst informatie & technologie.

Nog vragen?

  • Over de jobinhoud : Bart De Keyser, coördinator projectbeheer, dienst informatie & technologie, bart.dekeyser@vlaamsbrabant.be, 016 26 71 75 of 0473 82 74 29
  • Over het selectieproces :
    • Raadpleeg veelgestelde vragen over sollicitaties op onze website
    • Sharon Vanhaelen, medewerker werving en selectie - vacatures@vlaamsbrabant.be - 016 26 77 34

Veel succes en graag tot binnenkort!

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht